Bermudashorts, flipflops och solglasögon. Några bland många accessoarer som hör sommaren till.
Men inte så länge till.
Solglasögon är nämligen inte längre något coolt. Som med så många andra saker som till en början enbart bars av balla killar i Stockholm så har solglasögonen nu devalverats till en accessoar som bärs av pöbeln, utan mediejobb i Stockholm.
Det är samma öde som både truckarkepsen och porrpungen vandrat.
Numera kan man köpa solglasögon på både Statoil och Clas Ohlsson, två av de mest pöbeltäta butikerna, vilket gjort att solglasögon numera misspryder nästintill samtliga deltagare i bilstereo-SM, gamla "Big Brother"-deltagare som fortfarande, helt omotiverat, både får inbjudan och går på kändisfester, samt de där tjejerna utan självinsikt som tror de blir snygga när de suger in läpparna på facebookprofilbilderna de tar snett ovanifrån.
Den nya trenden bland balla killar i Stockholm är istället att "kisa" i starkt solljus.
Oddjob Svensson