Sverigedemokraterna (SD) har fått mycket skjuts framåt av anonyma personers kommentarer i olika forum på internet och nu har man tagit fram en plan för att generera en liknande kampanj till nästa val.
Det är Sverigedemokraternas kärna; de ideologiskt och retoriskt skärpta hjärnorna i partiet som utarbetat planen för att behålla platsen i riksdagen. De har gått igenom gamla texter från Platons "Staten" och studerat gamla BSS-affischer.
De har jobbat hårt och länge för att ta fram ett budskap som passar väl in i partiets profil - och som kan mobilisera väljarna att sprida det.
Under en presskonferens på torsdagen sjösatte man den nya kampanjen som kommer att ersätta den tidigare, tydliga men något uttjatade kampanjen "SD 2010".
Den nya kampanjen kommer att ta över från den gamla vid årsskiftet och sträcker sig fram till nästa riksdagsval. Den nya, uppdaterade kampanjen lyder:
SD 2013
SD har redan satt sin väljarkår på uppdraget, de är pigga och aktiva men tycker inte om nya saker. Det kan därför ta tid innan de tar till sig det nya budskapet och vill använda det.
Men ett och annat labilt försök kommer man att kunna läsa i kommentarsfältet nedan.
Oddjob Svensson