
Richard Halldén, 39, bosatt i Järfälla utanför Stockholm har sedan i helgen haft problem med en diskmaskin av märket Bosch.
Han har sedan felet upptäckts försökt att åtgärda det, men utan att lyckas.
- Jag trodde det var stopp i fettavskiljaren, men den gjorde jag rent, så det måste vara något annat, säger han. Men jag kan ju ingenting om diskmaskiner.
Vid lunchtid på fredagen ringde Richard därför till en reparationsfirma, som han varit i kontakt med tidigare, för att få hjälp med diskmaskinen. Men samtalet gjorde honom uppgiven:
- De kände till problemet. Och sa att de måste byta förgasaren och eventuellt också SIM-kortet. Och att det skulle kosta närmare 35.000 spänn. Och det är ju bara att betala. Man måste ju ha en fungerande diskmaskin.
- Jag som redan har lånat av banken för att kunna betala reparationerna när de gjorde en "säker borttagning av USB-minnet" i min PC.
Antal kommentarer: av 8 kommentarer
"Jag som redan har lånat av banken för att kunna betala reparationerna när de gjorde en "säker borttagning av USB-minnet" i min PC." Där brast jag ut i skratt!
Haha, (för 40 år sen)
Självklart gick min kommentar ut på att få dig att reagera precis som du gjorde, En som gått den hårda och långa vägen :)
Gunnar, (för 40 år sen)
Man kan köpa en ny för 2500:-
Greven, (för 40 år sen)
Dock finns det en mikroskopisk chans att även denna kommentar är satir. I så fall är den av en mer avancerad sort än som vanligtvis förekommer i Svenskbladet.
En som gått den hårda och långa vägen, (för 40 år sen)
Kära Oddjobb, man kan aldrig (säger ALDRIG) överskatta läsarnas oförmåga att förstå satir.
En som gått den hårda och långa vägen, (för 40 år sen)