Dagens Svenskbladet
Svenskbladets Officiella Twitter-kanal
Svenskbladet på Facebook
Senaste nytt - RSS feed
Svenskbladet via RSS
Torsdag
28 Mars 2024
 
H&M räknar med krossade reklampelare likt julen 1993 då Anna Nicole var modell.
H&M räknar med krossade reklampelare likt julen 1993 då Anna Nicole var modell.

Kungafamiljen viker sig för kritik - Carl Gustav XVI har nytt jobb

Publicerad: 2009-07-16

Efter svidande kritik från Lars Ohly samt andra politiska partier förra veckan har kungahuset fattat det överraskande beslutet att själva tjäna ihop pengar för att betala Kronprinsessan Victoria och Daniel Westlings bröllop samt finansiera en första bostad åt dem.

I ett hemligt avtal med modejätten H&M har kung Carl XVI Gustav gått med på att vara ansiktet utåt i företagets nya reklamkampanj. H&M är kända för att rekrytera kända personer för deras reklamkampanjer, under åren har både kändisar och modeller såsom Cindy Crawford, Anna Nicole Smith och Kylie Minogue figurerat i kampanjerna. Drottning Silvias många plastikoperationer och kroppsfixering tros ha spelat en avgörande roll i Kungens beslut.

Sandra Balustrada, marknadsföringschef vid H&M berättar;
- Vi fick idén när vi läste Lars Ohlys kritik mot kungahuset och att de borde ha råd att betala själva, vi insåg då att vi hade det perfekta jobbet för kungen. Ett jobb som inte kräver någon utbildning eller förkunskaper och allt man behöver göra är bara stå och posera för en kamera och samtidigt se uppblåst ut, det är ju allt Kungen gjort sedan han var en liten pojk.

Under onsdagsmorgonen sattes de första affischerna i kampanjen upp och Sandra Balustrada är medveten om den oreda och kritik som kan uppstå kring populära H&M modeller, och då i synnerhet med de modeller som gör reklam för underkläder;
- Vi räknar nu med samma hysteri och vandalisering som följde 1993 när Anna Nicole Smith var H&M:s julmodell, då krossade ungdoma affischeringspelarna för att komma åt posters, berättar Balustrada för Svenskbladet.

- Vi vill uppmana alla som vill ha en affisch att säga till i en av våra butiker så lovar vi skicka hem en affisch, det blir mycket billigare än att vi måste betala annonseringsbolaget för vandaliserade reklampelare, tillägger Balustrada.

Än så länge finns inga planer på att resten av Kungahusets medlemmar ska delta i H&M:s reklamkampanj, men enligt källor vid hovet som vill förbli anonyma ryktas det att kronprinsessan Victoria befinner sig i långt framskridna förhandlingar med McNeil Sweden AB för att representera deras produkter Mikrolax och Toilax.


Annons

Birger Ollonborg

Fler artiklar av Birger Ollonborg


Relaterade länkar: SvD Exp
Annons